Akcionizmus 2.0

A tavalyi rendezvény sikerét követően 2011. augusztus 26-28. között a Friedrich Ebert Alapítvány ismét megrendezte nemzetközi nyári képzését, az ún. nyári egyetemet, melynek házigazdája Magyarország volt.

A tavalyi rendezvény sikerét követően 2011. augusztus 26-28. között a Friedrich Ebert Alapítvány ismét megrendezte nemzetközi nyári képzését, az ún. nyári egyetemet. Ezúttal a magyar fél volt a vendéglátó, a helyszínt pedig a siófoki Vértes Hotel biztosította. A képzés témája a sikeres kampányszervezés volt. A FES Regionális Irodája négy ország fiataljait hívta meg erre a képzésre: Ausztria, Csehország, Magyarország és Szlovákia.

Magyarországról három szakszervezeti konföderáció ifjúsági szervezete képviseltette magát a képzésen: 2 fő a Fiatalok Ligája részéről és 3 – 3 fő a SZISZ és a SZEF részéről.

A péntek délutáni érkezést követően rövid bemutatkozással kezdtük a programot. Először a főszervezők Kristina Kaninska a FES regionális iroda munkatársa, Erika Brselová a RM-KOZ ifjúsági vezetője, Helmut Gotthartsleitner a GPA-djp ifjúsági vezetője, valamint magyar részről Nagy Viktória a SZEF nemzetközi referense köszöntötte az egybegyűlteket és adott rövid tájékoztatást a képzés menetéről, felépítéséről. Ezután minden résztvevő egyenként, valamint az egyes szervezetek külön-külön is bemutatkoztak.

Az este folyamán közös vacsorával és kulturális esttel folytattuk az ismerkedést, ahol minden ország képviselői bemutatták az adott ország sajátosságait, leghíresebb termékeit.

A szombati nap reggelén elméleti képzéssel kezdtünk, amely az osztrák kollégák jó példáival illusztrált prezentációból, a gerilla marketing bemutatásából és a sikeres kampányszervezéshez szükséges alapismeretek megismeréséből tevődött össze. (A részletes anyagokat lásd a mellékletben.) Ezután három csoportra osztottak minket a gyakorlati feladat kidolgozásához. Minden csoportnak elő kellett készítenie egy kampányt, amelyet aztán közösen mutattunk be a délután folyamán.

Vasárnap délelőtt értékeltük az előző napi akciókat, annak erősségeit és hibáit kielemeztük. Természetesen egy igazi kampány előkészítése sokkal hosszabb időt, profibb hátteret és szervezőmunkát igényel.

Az értékelések alapján elmondható, hogy mindannyian hasznosnak értékeltük a képzést és a résztvevők szívesen részt vennének a továbbiakban is hasonló szemináriumokon.

MEGOSZTÁS:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Nyomtatás

EZEKET OLVASTA MÁR?

Összefoglaló az online képzéssorozatunkról

Egy szakszervezeti tag gondolatai a fél éves képzéssorozatunkról Tavaly állapodtunk meg a Szakszervezetek Együttműködési Fórumával (SZEF) egy közös projektben, amely keretében 2022. első felében hat hétfő estét töltöttünk szakszervezeti tagokkal

Előny is lehet a digitalizáció a munkaerőpiacon?

Az európai szociális partnerek 2020 júniusában kötötték meg a Digitalizációról szóló európai autonóm keretmegállapodást. Az európai szintű megállapodás tagállami szintű érvényesülését a nemzeti szintű szociális partnereknek kell biztosítaniuk, a tagállami

Kedves választ kaptunk a TIM-ből

Mint az ismert, a SZEF levélben fordult a Miniszterelnökhöz, hogy támogassa az európai minimálbér irányelv-tervezet megvalósulását. Annak ellenére, hogy Magyarország tartózkodott a szavazás során, a tervezet elfogadásra került, amit szervezetünk