Keresés
Close this search box.

Köszöntjük Őket!

Jöttél. Megragadtak. Kapálóztál. Elaludtál. Mosolyogtál. Alakíthatod. Felkapod. Üzletel. Emeli. Húzza. Kezelhetetlen. Megjuhászodik. Együtt. Remélj….

 

 

 

 

 

 

 

 

Első percek az időben

 

Megszülettél, kínlódtál,

nagy csatornán átbújtál.

Fényeket láttál.

 

Köldökzsinór megszakadt,

már a világ foglya vagy.

Világra jöttél.

 

Idegenek megragadtak,

pokrócba becsavartak.

Jót sikítottál.

 

Vörösen kapálóztál,

ráncaid szaporítván,

majd megnyugodtál.

 

Anyád mellére tettek,

Sírva, majd pihegve.

Belekapaszkodtál.

 

Kezedet ökölbeszorítottad,

szemed csukva tartottad.

Elaludtál.

 

Idővel megéheztél,

tőlem semmit nem kérdeztél.

Mellemre tettek.

 

Napok múltán szemed kinyílt,

hüvelykujjad szádba került.

Rám mosolyogtál.

 

Megkezdődött életed,

öröm-bánat egyveleg.

Bánod? Mit bánom!

 

Életed egymagad,

céljaid egyedül

nem uralhatod.

 

Világodnak rabja vagy,

ketrecedet tenmagad

alakíthatod.

 

Idődet behatárolják,

perceid megkurtítják

vágyaid, társad.

 

Ember!

Perceid ne számolgasd!

Olvasód ne morzsolgasd!

Élj hát, míg lehet!

 

                                                                       RMB

 

 


 

 

Gyermekek
 
Szemek, tiszták, fénylők, csillogók,
az okosnak hitt felnőttbe kapaszkodók,
ragyogóak, lelkesedők.
Tekintetük tiszta és a jóságban hívő.
 
Lehet huncut is, ki előled elszalad.
Kapj el, ha tudsz! – hátrafordul, s nagyot kacag.
Arra vár, hogy elcsípd s átöleld,
s boldog, ha felkapod s csókolod.
 
Az álmodozó  elmereng és kifelé néz,
nem a tanárt s a táblát,
de az ablakon át a világot, s benne saját magát.
Álmodik, s közben történetet ír,
abban magát is látja, meg a szomszéd lányát, a kis Julit.
 
A kis csibésznek a szeme sem áll jól,
ellenőrzőjét teleírta már a tanító.
Mindig hoz valamit, folyton üzletel,
lányok szoknyáját emeli, copfját húzza,
hiperaktív, nyugtot sose lel.
 
A félénk, szemét lesüti, biztatásra vár,
s felcsillan szeme, ha megdicséri a tanár.
A legtöbbször jót szólna pedig, jelentkezni mégse mer,
Madarat lehet vele fogatni mégis,
mikor dicséretesre felel.

 

A vagány kezelhetetlen:
tanári intő szó, beírás nála mit sem ér, egyre megy,
társait rossz irányba húzza,
csak szaporodik vele nevelője gondja.
De ha figyelnek rá, megjuhászodik,
lehet belőle akár a legkiválóbb is.
 
Mindegyikből van egynéhány,
valamennyien együtt: osztály.
Ha rájuk nézel, szíved ellágyul,
hisz nem vagy más szíved mélyén:
szülő és pedagógus.
 
Mert sok osztály sok gyermekéből,
ha elkötelezett és pályádhoz hű vagy,
lehet a jövő igazabb és jobb társadalma.
Ezért a gyermekért higgy, remélj és oktass!
 

                              

                                   RMB

MEGOSZTÁS:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Nyomtatás

EZEKET OLVASTA MÁR?

Munkaképesség-vizsgálat kiértékelő műhelymunka

2024. november 22-én értékeltük ki a SZEF munkaképesség-vizsgálat mérését, amely projektet még áprilisban kezdtünk meg tagszervezeteinek aktív bevonásával. A közös munka sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy május végére

Szakszervezeti V4 tanácskozás Budapesten

2024. november 21-22-én Magyarországon tanácskoztak a V4 országok – Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia – szakszervezeti konföderációi. A “Visegrádi Négyek” budapesti szakszervezeti találkozója a magyar EU soros elnökség apropóján került

Másodszor műhelymunkáztunk a zöld átment témájában

2024. november 21-én másodszor nyílt arra lehetőség, hogy a közszolgáltatások szakszervezeteiben aktív tagok megvizsgálják, hogyan kezeljük a klíma átmenet kérdését a szervezeteinkkel. A nyitó eseményhez hasonlóan most is nagyon különböző

Fiatal szakszervezeti vezetők találkozója Zágrábban

Beszámoló az Európai Szakszervezeti Szövetség (ESZSZ) Ifjúsági Bizottságának találkozója Zágrábban Az ESZSZ Ifjúsági Bizottságának találkozójára 2024. október 27. és 29. között került megrendezésre a Friedrich Ebert Alapítvány közreműködésével és támogatásával.