Cikkajánló – 2013. július 9.

“A közmunka sok helyen presztízzsé vált”

Jövőre is legalább háromszázezer embert szeretne bevonni a közmunkaprogramba a kormány – nyilatkozta Pilhál Tamásnak, a Magyar Nemzet munkatársának Kovács Zoltán társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár. Beszámolója szerint a bírálatok ellenére sok helyen „presztízzsé” vált közmunkásként dolgozni. Elmondta, látványos sikert hozott a családtámogatás iskolába járáshoz kötése, ugyanis felére csökkent a hiányzások száma.

Hiperaktív fideszes jogalkotás

A Fidesz három év alatt jóval több törvényt fogadtatott el, mint a rendszerváltozás utáni kormányok a teljes hivatali ciklusuk alatt. Eddig a csúcstartó a Gyurcsány-, majd Bajnai-kabinet volt: 2006 és 2010 között 262 törvényt, illetve 325 törvénymódosítást szavazott meg a parlament. Az Országgyűlés 2010 óta viszont már jóval túl van a hétszáz döntésen. (Népszabadság, MNO)

Pénzt kapnak a vasutasok

A vasutasok 2013-as egyszeri bérkifizetéséről állapodott meg hétfőn a MÁV Zrt. és a Vasutas Szakszervezetek Szövetsége (VASZ) – közölte a vasúttársaság. A megállapodás révén a MÁV-csoport munkavállalói fejenként bruttó 25 ezer forinthoz jutnak, ami a vasutas munkavállalók jövedelmi helyzetének javítását célozza, s a vasutasnapig, azaz július 12-éig megérkezik a munkavállalók számláira. A bérintézkedés fedezetéül a cégcsoport 2013-as várható bérmegtakarítása és a csoportszinten kedvező 2012-es gazdálkodási eredmények szolgálnak. (MNO)

‘Nincs leválthatatlan párt’ – interjú a trafikbotrány kirobbantójával

A szekszárdi trafikmutyit kiborító fideszes önkormányzati képviselő, Hadházy Ákos kilépett pártjából. Arról beszélgettünk vele, milyen célok vagy illúziók vitték a politikába, s a belülről megtapasztalt visszásságokat miért viselte, majd miért nem tűrte tovább. (Népszabadság, Népszava)

Időt kérnek a fuvarozók

Az útdíjszedés átmeneti felfüggesztését kérik a fuvarozók a kormánytól. A július elején beindított rendszer ugyanis hibásan működik, s ez hatalmas károkat okoz valamennyi érintettnek. A műholdas megfigyelő hálózat számos esetben most is duplán számláz. Az internetes jegyvásárló portál pedig idegen nyelven nem elérhető, ráadásul hibás útvonal-terveket készít. (Népszava, Magyar Hírlap)

Megdolgozunk a betevő benzinünkért

Az átlagmagyar másfél órát dolgozik egy liter benzinért. Van, ahol 2 forintnál alig drágább egy liter.Kirívó különbségeket lehet tapasztalni az egyes országokban alkalmazott üzemanyagárakat górcső alá véve. S bár egy liter szabványos, 95-ös benzin a világon mindenütt ugyanazt a teljesítményt préseli ki magából, ez egyáltalán nem igaz a megvásárlójára, akinek pár percnyi munkára, vagy – szélsőséges esetben – félnapi robotolásra van szüksége ahhoz, hogy a hozzájuthasson az üzemanyag literjéhez. A Bloomberg hatvan országra kiterjedő, az AIRINC amerikai kutatóintézet szakmai támogatása mellett végzett összesítése alapján a legjobb helyzet – nem véletlenül – az olajtermelő államokban van. (Népszabadság)

MEGOSZTÁS:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Nyomtatás

EZEKET OLVASTA MÁR?

Svéd delegáció fogadása

Budapestre látogatott a Saco-S, azaz a svéd központi közigazgatásban dolgozók szakszervezete. Kollégáink közel 3000 taggal, 60%-os szervezettséggel bírnak az államigazgatásban. A SZEF elnöke és irodavezetője mellett a Közszolgálati Szakszervezetek Szövetsége

SZEF workshop vezetőknek

A legkitartóbb kollégák már az 5. ciklusban járnak a SZEF oktatási programjában. Most 2 napos workshop keretében szakszervezet történelemmel, társadalomismerettel, a szociális Európa intézményvével ismerkedtek és a klíma/válságon gondolkodtak közösen.

Szeptemberi EGSZB vélemények

Sürgős intézkedéseket kell elfogadni az uniós polgárokat és fogyasztókat fenyegető energiaszegénység megelőzése és kezelése érdekében. Az EGSZB szeptemberi Plenáris ülése által elfogadott állásfoglalás és érdekesebb vélemények Az energiaszegénység kezelése és